20 d’abr. 2022

A LES SENYORES I SENYORS DEL CONSELL DE LA REPÚBLICA

Senyores i senyors del Consell
per la República catalana,
M'adreço a vostès després de llegir
que vostès són el govern més legítim de Catalunya,
el més legítim de tots els governs
que es fan i es desfan a la nostra bella i vella terra,
i per això els escric en vers i en dolç llemosí.
He vist amb goig la seva bella estampa
sota el llimoner ardent
i els vull demanar ajut en els meus neguits:
no arribo a final de mes i necessito
una subvenció per al lloguer, i una beca
per a la filla que estudia un grau mitjà de perruqueria,
i ajuda psicològica per a la mateixa,
que arrossega grans problemes després del virus,
i també els demano, si és possible,
que li atorguin una plaça en un centre
sociosanitari a la meva mare,
que ha complert noranta-tres anys i no
ne'n puc tenir cura, perquè treballo onze hores al dia
comptant els caps de setmana fent la neteja d'un hotel d'Olot
i m'he de desplaçar a la feina
en el meu vehicle particular (la benzina està impossible!)
i, si no és demanar massa, els dic que m'urgeix
una roba d'abric perquè la primavera no arriba,
no arriba, i he hagut d'apagar la calefacció.
Sé que vostès, legitimíssims, seran sensibles
a les necessitats d'una catalana de tota la vida
i de la ceba, i resto,
humilment, a la seva disposició tot i que sé
que la pàtria no em fallarà mai
i vostès menys, si a Déu li plau.

3 comentaris:

  1. Sí, hi ha gent que ja té culpable de perquè aquests no poden fer fronts a les peticions d'aquest tipus.

    podi-.

    ResponElimina
  2. Mucho pides pueblo llano,
    al magnífico gobierno.
    Si lo tuyo es un infierno
    lo nuestro va de la mano.

    Mira nuestra situación
    y verás que mal estamos
    ¡es que somos espiados
    por la española nación¡

    Y vamos mal de dinero
    ¡ya no hay nada en Waterloo¡
    y apenas da pal "papeo"

    que la "pasta" del saqueo
    hace tiempo que voló
    y esto se nos pone feo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me gusta más tu soneto. Es que la poesía asonante nunca me gustó, no le veo sentido XDDD

      Elimina