30 de març 2012

Mohamed Zucco Merah


Siento la piel como me quema. Desde la punta de los pies hasta las orejas, la piel me quema como si fuera a desprenderse del cuerpo y caer a trizas, ardiendo. Apenas oigo nada. En los oídos retumban unos tambores antiguos, están ahí desde siempre, des del principio de los tiempos. Todo son anuncios del fin del mundo. Falta poco para que se termine el mundo. Viene un cometa de fuego, ya ha entrado en la atmósfera, ya no se puede evitar.

En ese tiempo que me queda voy a poner al gigante de rodillas ante mi. Llevo un arma en la mano. Quería matar al cerdo y sólo he matado a dos de sus esbirros. Los dos Mossos de Escuadra han caído en silencio. Sólo un gruñido de bestia herida. Han caído al suelo enmedio de un charco de sangre maloliente, humeante. Enseguida vendrán todos los demás, sedientos, despavoridos. Locos de rabia y de miedo. Ahora se están pintando las caras con pintura de guerra. Engrasan los fusiles, se hinchan de drogas, bailan el baile de la muerte. El cerdo está escondido en algún despacho, rodeado de subalternos con teléfonos móviles en la mano, sudoroso y excitado por el olor de la sangre cercana. Sus poros abiertos. Las axilas húmedas, la frente perlada, el estómago frío y la polla enervada.

Me duele no haber vertido su sangre en las aceras. Pero en verdad está muerto. Su mundo está corrompido, su cuerpo está podrido. Su alma en el infierno de la codicia y el horror. Él lo sabe. Sabe que está muerto. Que ya no hay esperanza. Sabe que sólo le espera el fuego.

Hay que quemarlo todo. Terminar con todo. Con todo. No dejar nada. Extinguir el mundo. No vale con romper los platos, pegarle una bofetada, quemar los contenedores de las calles bonitas. Hay que hacer un acto, pero un acto radiante y definitivo. Hay que actuar como los dioses. Que no quede nada, terminar. Para que nada vuelva a empezar: hay que arrasarlo todo para que no empieze nunca más. Jamás. Soy el señor de la destrucción. He venido para extinguir vuestro mundo feo y corrupto.

Vosotros me habéis invocado y yo he acudido.

Me van a rodear dentro de poco. Levanto los ojos. En el cielo ya distingo la esfera de fuego que viene, silenciosa y limpia. Es el fin del mundo.


__________________
Hay algunas coincidencias interesantes entre el caso de Mohamed Merah y el de Roberto Zucco, aunque a Zucco le conozco especialmente a través de la pieza teatral de Bernard Marie Koltès. Es posible que en Francia alguien los haya comparado, pero creo que Merah merece un nuevo Koltès que le ponga texto ahí donde hasta ahora sólo hay furia y ruido de videos.


11 comentaris:

  1. Es com els walking dead. Cads dia hi han mes zombies i aviat ens convertirem en zombies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aris, no sé si coneixes l'obra "Roberto Zucco" del Koltès. Li dóna una puntada de peu al tema de l'heroi i en construeix un de nou, però tan boig i tan arrogant com els de la mitologia. Merah s'assembla molt a Zucco.

      Elimina
  2. Si no recordo malament Roberto Zucco, l'obra la vaig veure ja fa bastant temps, el protagonista funcionava amb motor propi i en Merah, pel que sembla, funcionava per motor divi. La diferència és clara i l'empatia amb en Merah no la puc tenir malgrat que denuncïi l'assassinat d'Estat que la policia ha realitzat per treure-se'l del pas. Tenen por que persones com ell adoctrinin des de la presó on tenen el caldo de cultiu assegurat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Galderich, el Zucco des de la presó va reinterpretar els seus actes anteriors en clau anarquista. És impossible saber si havia actuat per ideologia o per un impuls propi. Diria ue el cas Merah és semblant, veient quatre coses del seu historial diguem que delictiu i posteriorment polititzat. També coincideixen tots dos en sentir-se vehicles per on es canalitza una energia (el malestar social). Resulta molt difícil empatitzar amb qualsevol dels dos (Zucco va començar per matar la mare i el pare), però a mi em fascina aquest impuls destructiu/autodestructiu que ha donat tants personatges sorprenents, inclosos alguns sants de la cristiandat.

      Elimina
    2. M'havia oblidat afegir que el text (un exercici minúscul) està escrit en part pensant en Michel Foucault i un dels seus textos més inquietants "Yo, Pierre Riviere, habiendo matado a mi padre y a mi madre" (Tusquets, 2001)

      Elimina
  3. Lluís, Merah no era mes que l'executor, presa fàcil i un subproducte urbà. No era cap heroi, ni cap vengador ni res, només un pobre desgraciat a qui li varen menjar el tarro. Merah. es la no guerra de la que ja he parlat en alguna ocasió, l'exercit sense soldats dins de casa nostra, criat per nosaltres, el pitjor dels enemics,el que no de front,l'enemic invisible.Matar al pare i la mare no té cap mèrit, és a l'abast de qualsevol, i tant de bó s'hagues fet en l'origen, mira el que ens hauriem estalviat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Francesc, aquesta mena de guerra i de guerrers sempre han existit, diria jo. Il·luminats, fanàtics, etc. El que planteja Koltès és una revisió del tema de l'heroi clàssic. Hèrcules va ser castigat a cumplir els 12 treballs per haver matat la dona i els fills en un rampell de bgeria. I no obtant era un heroi estimat i admirat.

      Elimina
  4. Me gustaría pensar que existen caminos abiertos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eastriver, no sabemos si existen caminos abiertos, pero la posibilidad de que existan es lo que nos permite vivir. ¿Qué sería de nosotros sin esa posibilidad?

      Elimina
  5. La il·luminació és l'acte suprem de l'alienació. Només cal sentir-se emparat per una llei, un verset, una aleia, un bram, per convertir-se en la mà executora del déu o el cabdill que et garanteix el paradís.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, Enric. És una alienació brutal. A mi em fascina el catàleg de fenòmens humans inexplicables que som capaços de fer.

      Elimina