11 de febr. 2013

Sara Lee está muerta



El video está dedicado al blog Los sitios de nadie



La historia del socialismo es la crónica de una traición. Des del principio y hasta nuestros días, el socialismo sólo nos ha traicionado.

Eso pensaba Sara Lee, sola en mitad de un campo yermo, tres grados bajo cero a las nueve de la noche.
Vaya pensamiento, gimió, vaya pensamiento... Sintió una punzada con sabor a hierro en las sienes.

La tierra formaba engrudos helados que crujían bajo sus pies. Contemplaba los robles desnudos, teñidos de alabastro a la luz de una luna pequeña. Se sentía dolida y estaba muerta de frío. Los dientes le castañeaban. Sus manos torpes, huérfanas y azuladas. La quimioterapia había debilitado su sangre. Supo que había llegado al fin, que este paisaje era el último paisaje de sus ojos.

Todavía pensó en que podía perdonar a su amante el socialista por haberla abandonado allí. Él también andaba perdido por el bosque y al fin decidió buscar la salvación para si solo. Bueno, pensó ella, en estas situaciones extremas es comprensible que cada uno se ocupe de su propia supervivencia.

Eso sucedía en 2013, cuando aún nadie había pensado todavía razonablemente en exterminar a los pobres. La tendencia era más bien incitarlos a emigrar. Un burócrata genial formuló esta sugerencia al Primer Ministro:
Es conveniente privar a los pobres de sus medios de vida, y no sólo en lo relativo a la esfera económica. España debe ser un país sin futuro para ellos. Sólo se debe permitir que aquí muera la generación más vieja, pero no los jóvenes, por lo que hay que seguir manteniendo la incitación a emigrar. (1)
A medianoche Sara Lee entornó lo ojos, esbozó una sonrisa y soñó con un tigre blanco. Unos meses atrás quiso emigrar ella también. Pero las fuerzas la habían traicionado, como su amante.

Por la mañana, una pareja rural de los Mossos de Escuadra encontró su cuerpo tendido a los pies de una encina. Los cuervos le habían comido los ojos y le habían arrancado la lengua a picotazos. Los agentes dieron escasa relevancia al caso: Sara era una mujer mayor y enferma de una enfermedad demasiado cara para las finanzas del estado. Se santiguaron mecanicamente y prosiguieron su ronda.

[Apenas diez minutos más tarde, una hembra de jabalí embistió a los dos policías con tan mala fortuna para ellos que uno falleció ipso facto y el otro quedó postrado de por vida en un silla de ruedas. El Exquisitamente Honorable Artur Mas decretó la famosa Ley de libertad infinita de cacería de jabalíes (Llicj, Llicps en catalán).]
________________________________
(1) El texto no está escrito por Santiago Niño Becerra ni por el presidente de la patronal española, el catalán Juan Rosell. Se trata de un informe elaborado en 1938 por Reinhard Heydrich, diseñador de la solución final junto a Heinrich Himmler. Solamente me he permitido sustituir judío por pobre y Alemania por España.

20 comentaris:

  1. Los pobres salen caros, ¿que se pensaran? ¿quieren tener los mismos derechos que la gente con dinero?. Esta gente parece no querer aprender nunca..

    ResponElimina
    Respostes
    1. Creo que sí, que no hemos aprendido nada. Creo que nos creímos el crecimiento infinito.

      Elimina
  2. Es la triste realidad; los pobres, los grandes discriminados.
    Muchas gracias por el detalle; me ha gustado mucho el vídeo :D
    Un saludo ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gacias a ti, Alegolu. Seguimos esperando nuevas entregas de tus investigaciones.

      Elimina
  3. a parte de que salen caros, hay demasiados pobres, y aún habrá más.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Este mismo razonamiento se lo hicieron en la Alemania del 38 con los judíos, y luego siguió progresando el plan.

      Elimina
  4. Disculpe el señor, se nos llenó de pobres el recibidor y no paran de llegar, desde la retaguardia, por tierra y por mar. Y como el señor dice que salió y tratándose de una urgencia, me han pedido que les indique yo por dónde se va a la despensa, y que Dios, se lo pagará. ¿Me da las llaves o los echo? Usted verá que mientras estamos hablando llegan más y más pobres y siguen llegando.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El señor debe estar en el despacho, meditando qué estrategia será la mejor para que dejen de venir pobres.

      Elimina
  5. ja ja però hi han moltes Sara Lee, la d'Estats Units està forrada de dòlars i segurement li don igual que la seva parenta espanyola hagi desaparegut. D'això sen diu globalització. Segurament ha nascut una nova Sara Lee a Xina. http://www.saralee.com/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó del món: des del punt de vista realista, el text és una bestiesa. Però quan estàs a les ruïnes de la fàbrica, tot sol i amb el vent xiulant fa impressió. Sara Lee està perfecta de salut i de pasta, però l'amo del "Grupo Sans" es va arruïnar i es va vendre tot el que li quedava. Això sí, la nau està plena de residus tòxics com per començar una guerra química.

      Elimina
  6. M'envaeix una tristesa infinita...

    El pensament de la nostra Sara Lee és la història d'una ignomínia. Potser el consol és pensar que en algun lloc, trist i aïllat, hi ha un socialista de bon cor que plora desconsolat perquè l'han abandonat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. També és pensable el socialista abandonat, i tant. Passejant per la fàbrica deserta, però, hom pensa en els treballadors que van deixar hores i pell en aquell erm. No deurien ser ni socialistes ni comunistes, gent de poble que de sobte havien d'abandonar els camps per anar a fer d'obrers. No sóc capaç de pensar gaire més, les impressions són molt potents i les sensacions s'ho enduen tot. Si algú vol pensar sobre les ideologies m'agradaria que primer passegés per aquells espais buits on ara se celebren festes "rave".

      Elimina
    2. No ho dic perquè ens faci pena, eh! Sinó que m'imagino que algú es deu estar preguntant que han fet malament durant tant de temps com per perdre la confiança del poble com l'han perdut. Vull creure que algun s'està fotent cops de cap contra la paret.

      Elimina
    3. Ben segur que algú es fot cops de cap contra la paret, però la frase "la història del socialisme és una traïció" es deu a un francès, i ho va escriure el 2010. Crec que el món està canviant a tota velocitat i als nostres nassos. He vist que l'Alfred Bosch es negava a respondre preguntes sobre la corrupció de Ciu, i no vol dir res de Oriol Pujol. Ja sé que ERC no és socialista, i potser no és d'esquerres, però el panorama és desolador.

      Elimina
  7. Son ben curioses les coincidències o no : http://aeiou-cap.blogspot.com.es/2013/02/casta-politica.html

    la gernació de pobres oblidats i menyspreats no s´ha d´esvair, aniquilar , per a " regenerar" el Sistema, tot el contrari. ës una força molt més poderosa que tot açò per a esfonsar-lo més enlla de qualsevol apologia .

    Justament com a porcs senglars els hi plantam cara .

    p-d genial i enraonadora aquesta distopia no desconeguda.

    un abraç , salut !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Possiblement els pobres som la força més gran que hi ha, però cal que ens desvetllem i ens activem...
      No havia pensat en la paraula "distopia" referida al text però bé, potser sí. Salut!

      Elimina
  8. Molt bó, Lluís, m´ha encantat. Sempre m´ha xocat per cert el nom llatí dels senglars: Sus Scrofa. Si un dia tinc un bar li posaré aquest nom. Salut. Borgo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No he localitzat cap bar que dugui aquest nom tan sonor i suggerent, però sí una fundació: http://www.sus-scrofa.info/

      Jo tampoc no descarto obrir un bar algun dia...!

      Elimina
    2. L'etimologia en aquest cas és ben misteriosa: de "sus-scrofa" no deriva porc senglar ni jabalí. En aquest cas, els porcs-senglars han passat dels romans i la seva cultura...

      Elimina
  9. En un comentari parles de les sensacions que produeix pensar en els treballadors que van deixar el camp per anar a treballar a la fbrica i què deurien sentir. Aquest sentiment m'envaeix gada cop que hem visitat unes ruines però sobretot en els pobles abandonats. Les pedres semblen plorar i gairebé si escoltes el vent sdiries que sents els crits dels infants rialles, plors, enveges, lluites de poder, la veu prepotent del senyor alcalde. O de l'amo de la fàbrica.

    ResponElimina